Debaty Oxfordzkie

17 lutego 2017r. drużyna uczniów reprezentujących naszą szkołę wzięła udział w turnieju debat oksfordzkich organizowanych przez Fundację Edukacyjną G5 pod tytułem: Zrozumieć historię – młodzież debatuje.

Nasza drużyna w składzie: Joanna Zawadka, Michał Pińkowski, Mikołaj Bartkowiak, Krzysztof Łukaszewski i Paweł Mirchev zaczęła odnosić już pierwsze sukcesy, mimo braku doświadczenia bojowego. Niestety, turnieju nie udało się wygrać mimo ogromnej waleczności z naszej strony.

Naszym najbliższym celem jest  wyjście z grupy na mistrzostwach Polski Debat Oksfordzkich.

Jednak jaki jest sens takich debat? Co one nam dają i jak można do nas dołączyć?

Debata oksfordzka to kulturalna dyskusja pomiędzy dwiema drużynami złożonymi z 4 zawodników. Każdy zawodnik w drużynie ma swoją rolę i 4 minuty na zaprezentowanie swojego stanowiska. Pierwszy mówca wprowadza do tematu dyskusji, drugi prezentuje argumenty, trzeci zbija argumenty przeciwnika, a czwarty podsumowuje dyskusję.

Przez debaty oksfordzkie można zyskać wiele przydatnych umiejętności takich jak: umiejętność przemawiania, merytorycznego przedstawienia swojego stanowiska, szukanie nieścisłości w przemowie przeciwnika. Można także nabrać ogólnej pewności siebie i śmiałości.

Mam nadzieję, że Cię zainteresowałem, uwierz mi, warto! Zatem do zobaczenia!

Krzysztof Łukaszewski IB

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *